- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Od dob socialistické ministryně školství Buzkové jde celé školstvído kytek. Ty tam jsou doby, kdy bylo docela vychvalované a hlavně mělo výsledky na mezinárodní úrovni.
rozhodně do kytek, ročně pedagogické fakulty chrlí stovky absolventů, kteří se chtějí uchytit na trhu vzdělávání, jsou to ale ti samí nýmandi, jejichž předchůdci chodili v čele všech organizovaných průvodů s podobiznami Marxe, Gotvalda a Lenina. Buď jsou to zamindrákované ženy nebo mizivé množství mužů tipu Gazdíka....
směřuje tam, kam od února 1948...bohužel... slušně- do zadele!!!
Kam směřuje české školství není možné zodpovědět slušně! A když to řekneme popravdě, tak nám to tu vygumují.
Jen poněkud poopravím ohledně medicínského vzdělávání.
Sestry byly za čtyři roky vzdělány na střední škole tak, že se dokázaly domluvit s lékaři a během několika týdnů mohly samostatně pracovat na jakémkoliv oddělení. Víc nebylo třeba. Jenže vzdělávací bysnys by přišel zkrátka, a tak bylo rozhodnuto, že sestry musí studovat medicínu o rok déle než lékaři. Jenže o vzdělávání ve skutečnosti nikomu nejde, jde jen o peníze na vzdělávání. A tak kvalita sester po sedmi letech je horší než absolventek čtyřleté střední školy dříve! A nyní tomu Ludvík dá korunu! Sestrou se staneš po jednom roce, pokud máš maturitu v jakémkoliv oboru. Ať máš jakoukoliv maturitu na jakékoliv technické střední škole, můžeš pracovat jako sestra. To, že se s lékaři nedomluvíš, nikoho nezajímá.
A vzdělávání našich lékařů dostává na pihel ještě více. Po kvalitním universitním vzdělání se ocitnete ve vakuu, protože stavy lékařů jsou tak poddimenzované, že o dalším vzdělávání kolegů nemůže být řeč. A proto absolventi medicíny prchají za hranice, kde mohou získat kvalitní předatestační vzdělání. Horší je, když absolventi poznají, že v cizině za vzdělávání nemusí platit, že mají studijní volno, že je zde úžasná pracovní pohoda a neporovnatelné odměny, které jsou čtyřikrát vyšší.
Nevidím cestu z našeho krachujícího zdravotnictví! Hlavně, že naše zdravotnictví je komunistické! A nad mafiánskými praktikami nezdravotníků zavíráme oči!
1. Ústup od "tupého biflování" ke "kreativitě",tedy umění hledat na internetu, učení toho, co žáky baví, sledování videí a filmů, hraní her, dělání projektů. Žádné pamětné učení.
2. Neexistuje motivace: každý se dostane na maturitní obor, téměř každý je přijat na nějakou vysokou školu (však jich máme) a stát se nakonec postará...proč se dřít a dělat cokoli navíc?
Zhruba to jsem se zcela neuměle snažil napsat. krásně jste to shrnula.
Já bych vám řekl, kam kráčí škola. A byla by to odpověď jadrná, zemitě rustikální a pravdivá. Jenomže, nevydržela by tady dlouho. Takže nic...
Jo, snažil jsem se to napsat tak, aby to bylo slušné.
Vzal jste to strašně ze široka. Pokud jde o ten dovoz cizinců, stále čekám na ten avizovaný uragán robotizace a že "obyčejní" lidé budou většinou bez práce.
No jo no. Nějak jsem se chtěl vymáčknout a dopadlo to takhle. Tak nějak obecně.