Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F71r72a83n91t34i78š73e13k 22P28e32t92r31í80k 6285251964121

Byl zabit ozbrojený okupant v uniformě, který aktivně organizoval vraždění a likvidaci civilního obyvatelstva ! To Heydrich byl vrah a atentátník.

Označovat likvidaci Heydricha za atentát je zavádějící. Byl to akt sebeobrany.

+2/0
28.5.2017 8:57

B47l13a96n32k18a 64Š55i25k14u32l87o45v54á 5248463908584

Souhlasím! A právě proto mě dost rozčiluje, když česká media při připomínání této události používají zavedené klišé: "parašutisti spáchali atentát na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha". Myslím si, že např. "hrdinové českého odboje Jan Kubiš a Jozef Gabčík provedli likvidaci Heydricha" by bylo mnohem vhodnější. Setkávám se totiž s tím, že zatímco mnozí Češi neznají ani křestní jména parašutistů, toho "Reinharda" si media vždycky vychutnávají.

0/0
29.5.2017 11:54

P89e71t75r 69L22a75n89g11e16r 6205865540202

Kdybych ráno nečetl článek na zdejším serveru, pochválil bych vás. Takhle je to víceméně opsáno. Viz odkaz: http://zpravy.idnes.cz/heydrich-atentat-75-let-1942-valka-okupace-nacismus-protektorat-kubis-gabcik-anthropoid-ga3-/domaci.aspx?c=A170524_145122_domaci_jw

.

Jinak v dnešní době už většina lidí ocenuje čin Gabčíka s Kubišem jako záslužný a chápe jeho historickou důležitost. Odpůrců je jen minoritní počet a není třeba se tím zabývat.

.

Co se týče pojmu atentát, tak "atentát" je v pořádku. Je to útok na život politicky významné osoby, což ve zmíněném případě je splněno. Nevidím důvod používat slovo likvidace.

+1/0
27.5.2017 19:46

P55e18t79r 45L37a48n82g63e17r 6385765300562

viz kolega Kraus níž. Lépe než spáchali, je provedli atentát.

0/0
27.5.2017 19:47

V84l67a66s14t85i11m72i90l 56K48r37a89u71s 3233944264963

Máte pravdu. Neměli bychom říkat, že parašutisté spáchali atentát, ale že parašutisté provedli atentát.

+2/0
27.5.2017 19:40

F76r10a15n57t23i18š98e26k 74P63e37t50r61í94k 6545221364181

Spíše dopadli vraha nebo zlikvidovali ozbrojeného okupanta v uniformě.

+1/0
28.5.2017 8:58

V32o96k29o19u24n 62V63l17a80d88i73m24i53r 8652658399378

Skoda, ze nebyli taci po roce 1968. Ozbrojenych vrahu v uniforme se po Ceskoslovensku prohaneli dokonce statisice.

0/0
28.5.2017 15:00

R71a72d43e75k 67J50a38r32o72š 4317398610926

Jedna málo známá zajímavost:

Po atentátu na Heydricha měl Hitler zprvu úmysl nesmírně krvavou odvetu (údajně přemýšlel i o popravě každého desátého Čecha, případně o podobné krvavé lázni jaká tehdy probíhala v Polsku). Tento úmysl kupodivu zvrátil K.H.Frank, který si dost složitě (přes odpor Himmlera) vymohl osobní přijetí u Hitlera a od tohoto úmyslu ho odradil - chtěl tak ukázat svůj státnický talent a získat post říšského protektora.

V konečném součtu tak byly ty represe mnohem menší (byť stály životy tisíců našich občanů včetně obyvatel Lidic) a K.H.Frank tím paradoxně zabránil zřejmě až stovkám tisíc dalších obětí.

Myslím, že na tuto skutečnost poukázal u soudu s K.H.Frankem i jeho advokát ex offo Kamil Resler, který Franka velmi profesionálně obhajoval. Národní soud to však nevzal v potaz a v tehdejší napjaté době asi ani nemohl...

+3/0
27.5.2017 18:12

J24o62s63e89f 97L96e87i62n46e51r 8507429297342

inhard Tristan Eugen Heydrich (7. března 1904 Halle an der Saale – 4. června 1942 Praha) byl prominentní nacista, blízký spolupracovník Heinricha Himmlera, SS-Obergruppenführer a generál policie, šéf Hlavního úřadu říšské bezpečnosti (RSHA) a Bezpečnostní služby (SD), prezident Interpolu v letech 1940–1942, v letech 1941–1942 zastupující říšský protektor Protektorátu Čechy a Morava. Podílel se na perzekuci Židů a posléze se stal jedním z hlavních organizátorů holocaustu. Předsedal konferenci ve Wannsee, která uvedla do praxe tzv. Konečné řešení židovské otázky. Jako zastupující říšský protektor využíval politiku cukru a biče – sociální výhody dělníkům pracujícím pro potřeby Třetí Říše a zároveň brutální perzekuci vůči neloajálním a nepřátelům. Českoslovenští výsadkáři vyslaní z Anglie v rámci operace Anthropoid na něj provedli 27. května 1942 atentát, na jehož následky o osm dní později zemřel. V odplatě za jeho smrt zavedli nacisté krutá opatření známá jako heydrichiáda a povraždili několik tisíc obyvatel Protektorátu. Na jeho „počest“ byla nazvána operace Reinhard, která prakticky vyhladila židovské obyvatelstvo Polska.

+4/0
27.5.2017 17:45
Foto

R11a31d96k71a 21K33i32e81l78b59e49r81g67e95r46o91v33á 6113237650354

JosefeR^

jeho tajné projevy, co s námi za plán... a jasno mají všichni... ano cukr a bič ,apokud nezabere cukr. jeho slovy..rovnou ke zdi

+1/0
28.5.2017 10:18

K19u33r55t 68P77l76a89t30t32i11g 4564438485165

Heydrich nebyla "vojenska osoba". Heydrich nebyl nikdy clenem jakekoliv slozky Wehrmachtu. Byl clenem policejnich slozek at uz Gestapa nebo SD,u SS byl jen u Algemeine,nikdy nebyl u Waffen SS.

+1/−3
27.5.2017 12:42

J35i11ř20í 15J38i21r45o13u24d18e39k 8106509694234

Heydrich coby protrektor byl nejvýše postavená osoba říšké moci(!) v protektorátu, ergo v době válečného konfliktu!A navíc ,,konstruktérem" ,,konečných řešení židovské i české otázky"!!V hierarchii III. říše pak i jednou z nejdůležitějších person oné doby! Z pohledu jak vojenského, tak i politickostrategického pak asi není proč rozporovat, proč právě on byl určen jako cíl ! Vaše ,,sice byl esesák, ale jenom jako" je na úrovni, že lecjaký kom byl kom byl sice kom, ale jenom ,,jako"Rv

+6/0
27.5.2017 13:02

T49o37m75á92š 24R77o75m38a92n44č42í12k 2592779123158

Nosil uniformu, tak byl představitel vojenské okupační moci = legální cíl vojenské operace.

Gabčík a Kubiš zaslouží nejvyšší uznání!

+5/0
27.5.2017 13:18

K42u61r70t 45P81l27a72t11t29i32g 4944258255685

Uniformu nosil I vypravci vlaku.

+1/−6
27.5.2017 13:31

V36o16k76o79u93n 34V63l28a70d40i95m17i74r 8712358619678

Dokonce i cirkusaci.

0/−2
27.5.2017 17:42

M11i18c74h77a38l 15Z86á94k75o35u55c69k29ý 2614594681661

Poprvé se zde dopustim takovéto osobní invektivy a je mi jedno,zda mě za to zablokují. Ale srovnávat Heydricha s výpravčím či cirkusaky může fakt jen totálně debil.

+4/−1
27.5.2017 17:47

V37o65k32o64u52n 47V86l71a31d73i37m17i55r 8472498619308

Ano, i Klement Gottwald, Adolf Hitler a josef Wissarionovic Stalin nosili uniformu. I Ludvik Svoboda, ale ten jediny byl opravdu vojak.

0/0
27.5.2017 17:04

M86i50c47h39a31l 28Z80á14k68o77u93c98k19ý 2794374501461

Klement Gottwald? No...Takže jste to napsal jasné, všichni, jejichž moc byla přímo závislá na armádě či jiných represivních složkách. A oni byli jejími vrcholnými vůdci. Krom toho, Stalin byl maršál, Hitler vrchní velitel, Heydrich šéf nejrepresivnejsich utvaru TŘ..

+1/0
27.5.2017 17:25

V15o13k95o24u63n 31V12l56a63d76i79m49i38r 8842938499428

Ano vsichni ti diktarori se sami cimsi jmenovali, ve skole jsme se ucili, ze soudruh Stalin byl dokonce Generalisimus. Dodnes nevim co ta hodnost znamena. A od svagra vim, ze sodruh general Tesarik kdyz nejaky lampas zaklepal a otevrel dvere s: Soudruhu generale blablabla dovolte mi vstoupit, tak zarval veeen. Spravne osloveni pry bylo: Soudruhu generale, hrdino sovetskeho svazu.

Oni to "lide" v uniformach byli jaksi divni.

+1/0
27.5.2017 17:42

M20i22c38h44a19l 84Z27á94k74o53u87c62k50ý 2464864691491

A také byl pilotem luftwaffe. To není voják?

+4/0
27.5.2017 14:54

V44o53k47o66u64n 47V90l75a53d48i40m75i82r 8832548659978

Ze sve zkusenosti mohu rici, ze piloti byli neco jineho nez vojaci. Lampasaci ktere jsem poznal byli z 90% obycejna paka. Naopak piloti se kterymi jsem se na letisti i momo nej setkal byli zase z 90% opravdu inteligentni lide a vubec tu vojnu nezrali. To byli zazrani letci a ze slouzili v CSLA bych jim rozhodne nevycital.

0/−1
27.5.2017 17:10

M66i97c15h37a30l 84Z10á49k19o42u49c15k26ý 2894194101921

Ano, tak tak. Piloti byli hodní, Luftwaffe byla hodná, Heydrich byl hodný, inteligentní co se vojnou nezral. Je mi to jedno, byl to nacek, byl to de facto druhy-treti nejmocnější muž TŘ, byl zodpovědný za největší represe, v případě germanizace i jisté šéfem waffen SS (stejně tak Himmler velitel skupiny armád Visla a přesto nebyl voják ani důstojník). Rozlišuji wehrmacht a SŠ, do wehrmachtu jste byl odveden, do SS jste se hlásil dobrovolně. A jakákoliv omluva proto neexistuje

+1/0
27.5.2017 17:30

V41o56k81o76u72n 30V62l90a69d53i51m22i90r 8982318639838

Nevim co rozlisujete Wehrmacht podotykam ze se pise Wehrmacht a ne wehrmacht se urcite lisila od stredni skoly.

S piloty Luftwaffe jsem se nesetkal, pisi o tech CSLA. Setkal jsem se jen s vojakem zrejme Wehrmacht od Stalingradu, byl to uplne normalni clovek jako kazdy jiny.

S oficierem Wehrmacht jsem se nikdy nestekal, ale trvam na svem, ze ti od CSLA byli z 90% paka.

0/0
27.5.2017 17:47

M48i80c42h28a58l 52Z96á56k32o97u85c58k62ý 2384404811511

Pane, píší přes tel a jiste Vám to došlo, pokud nehledite na obsah ale na formu, je.mi Vás líto. Je mi jedno, kdo byl jaký pako, bavíme se o atentátu na jednu určitou osobu a Vy tu píšete nesmysly zavádějící a navadejici a odbočující od tématu.

+1/0
27.5.2017 17:56

M36i71c88h35a46l 45Z23á66k75o43u87c58k20ý 2204844311771

A jen dodatek, mrtvej nácek, dobrej nácek. Hitler tím pádem byl vlastně také v pohodě, když to nebyla vojenská osoba? Nebo jak jste myslel?

+2/0
27.5.2017 14:57

G18e76o80r44g88e 58F34o53x 9731441134

Ale začínal u Kriegsmarine.

+1/0
27.5.2017 16:18

V41o23k68o69u63n 36V42l38a47d13i67m74i52r 8242648489468

Jeste predtim se naucil hrat na housle a ovladl nekolik jazyku.;-D

0/0
27.5.2017 17:14

M21i22c64h80a53l 60Z58á46k62o77u47c44k60ý 2114414841351

Takže v jádru vlastně slušný člověk. Škoda ho že? Ten si to nezasloužil?

+1/0
27.5.2017 17:20
Foto

Z61d74e27n94ě83k 77M55a83t74u50š12k38a 7308346195876

hlavně za ten závěr R^

+4/0
27.5.2017 12:21

M42i61c79h31a83l 79Z64á31k17o84u88c96k77ý 2454704821481

Perfektní. Není co dodat,karma.

+5/0
27.5.2017 12:04

J89i49ř46í 53J62i42r65o79u16d13e58k 8306269384674

R^!![>-]V

+5/0
27.5.2017 11:57



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.