Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A66n69t44o74n23í10n 50R90e21č32e84k 9835792336100

Dobře napsáno, ovšem u našich soudruhů vyvoláte velkou nevoli. R^R^

+1/0
18.1.2017 22:12

V70l23a30s53t56i96m57i19l 15K37r45a80u98s 3633494684713

Je ironií osudu, že Německo teď začíná zažívat podobné problémy s loajalitou svých menšin, jaké mělo kdysi Československo se svými občany německé národnosti. Naši Němci byli vždy loajálnější k Vídni nebo Berlínu než ke Praze. Loni proběhly v Německu velké demonstrace lidí tureckého původu na podporu tureckého prezidenta Erdogana. Německá média si pak začala klást znepokojivé otázky: "Budou tito lidé v případě možného konfliktu loajální k Německu nebo Turecku? Budou loajální k evropským kulturním hodnotám nebo k islámu?"

+3/0
18.1.2017 14:59

S47l14a55v16o41m66í35r 64B35e60n47e17š 6482377160124

Přičemž u nás šlo pouze o otázku loajality v tom politickém slova smyslu, avšak nikoli o otázku civilizační kompatibility.

Tam to však otázka civilizační kompatibility je.

+1/0
18.1.2017 15:03

J75i57ř79í 21Ř31e12z11n18í59k 4382472773295

Vždyť s Tureckem je uzavřena Asociační dohoda.

0/0
19.1.2017 10:44

V50o36k70o63u22n 46V75l77a92d38i56m93i87r 8312458199118

Nabizi se ovsem otazka proc?

Turecko ma dlouhodobe zkusenosti s vojenskymi puci. Mnohe z nich ovsem byly podle Meho nazoru potrebne a Turecku jen prospely. Ty demonstrace probehly bezprostredne po pokusu o puc, a ti Turci nevedeli oc vlastne jde.

Erdogan privedl Turecko k nebyvalemu hospodarskemu rozkvetu. Proto mu ti lide tak verili.

Dnes, po pul roce se na to mnoho tech tenkrat protestujicich Turku diva uplne jinak.

A mnozi z nich jsou dnes presvedceni, ze cely ten puc si Erdogan zinscenoval sam, aby se mohl stat absolutnim vladcem.

Zeme.

Pred tydnem sjem se bavil s Turkem a rekl mi:

Na teto zemi jsou tri "pitomci"Erdogan, Kim, Putin a Trump.

+1/0
18.1.2017 15:12

J66i10n38d77ř32i16c69h 56W49o44l12f 3473554131296

Drobně se pletete. Naši Němci nebyli v době monarchie, narozdíl od Čechů, Vídni loajální skoro vůbec. Na příslušnost k velkoněmecku slyšeli už dávno za Bismarcka.

+1/0
19.1.2017 12:42

V57o45k83o34u76n 53V35l89a40d34i82m28i32r 8272428809648

Rozumne napsany clanek, ktery se ovsem nekterym "vlastencum" urcite nebude libit.

Jen bych doplnil, ze nez prisli Cesi, obyvali toto uzemi predkove dnesnich Bavoru.

Praotec Cech je ovsem nevyhnal, oni odesli do krajiny ktera se Jim zrejme zdala lepsi. A dobre udelali.

+1/0
18.1.2017 14:40

L97e58o71n46a 48B51l27a29h10o17v72á 5120729409463

Souhlasím, že článek je velmi rozumně napsaný, nicméně bych zmínila, že situace v různých částech Sudet nebyla všude stejná. Vztahy mezi Čechy a Němci byly víc vyhrocené v průmyslových a tudíž i bohatších částech Sudet, což bylo třeba Karlovarsko či Liberecko, než na chudé Šumavě či v Novohradských horách, kde si lidé neměli co závidět. Podle vzpomínek pamětníků, tam moc neřešili, kdo je Čech nebo Němec. Když se probírám rodnými listy mých předků a předků mého muže, žasnu, kolik z nich mělo německé příjmení.

Moje tchyně, jako malá holka zažila v Sudetech i odchod do vnitrozemí po podepsání mnichovské dohody, a tvrdila, že němečtí sousedé je vyprovázeli až na nádraží a slibovali jim, že se jim o dům postarají, než se vrátí zpátky.

Petr Pithatr ve své knize Osmašedesátý říká, že odsun Němců byl první příležitostí zmocnit se cizího majetku, výsledků cizí práce a bylo lhostejné, zda to byly výsledky práce aktivních henleinovců či nacionálně vlažných sedláků, sklářů či lesních dělníků. Obrovský majetek, který tu najednou zůstal bez pána, se stal spouštěčem chtivosti, která se napříště nezastavila před ničím.

"V psychice nemalé části národa byla tak prolomena jakási elementární hráz ohleduplnosti, slušnosti a respektu k druhému člověku - ať byl toho či onoho smýšlení, ba dokonce ať byl či nebyl obtížen vinou. Průrva v této hrázi se měla v příštích letech rozšířit...", píše Pithart.

+5/0
18.1.2017 15:35

V35o36k46o52u46n 21V42l57a40d19i97m52i49r 8872468399168

Ano, hned v petactyricatem jezdila do pohranici a nejen z Prahy cela rabovaci komanda.

Nektere podniky jim dokonce pristavovaly autobusy.

+2/0
18.1.2017 17:54

M62i47l48a96n 41B81í18l93e65k 5144759461

Ona je vůbec škoda, že nebyly zaznamenány ve větší míře vzpomínky Čechů zůstavších po Mnichovu v Sudetech. Ona totiž jen menšina Čechů odešla do vnitrozemí, většina jich v Sudetech zůstala.

+1/0
18.1.2017 18:58

J62a87r66a 93R45a92n95k 1791896439521

Chodila jsem do zakladni skoly nedaleko Jachymova, proto mne toto mesto a jeho historie i politicka, vzdy fascinovalo, ve tride jsme meli polovinu deti s nemeckymi jmeny.

+1/0
19.1.2017 1:26
Foto

K65a10r41e37l 49C97a76c41h 8639764655484

Rodiče mé ženy se po konci války vrátili z totálního nasazení. Neměli kam jít. Tak zůstali v pohraničí, kde mohli získat domek po odsunutých Němcích a dostat práci v místní chemické fabrice, která po odchodu Němců neměla lidi. Ten domek však museli od státu odkoupit a zaplatit z tzv. vázaných vkladů. Ne všichni tehdy byli zlatokopové. A ne všichni nosili na rukávu červenou pásku s písmeny RG.

+3/0
19.1.2017 2:10

V34l91a48s93t53i37m57i79l 17K65r21a76u31s 3403584134933

Dobře napsaný článek, dávám karmu.

Česká oficiální místa odmítají termín "vyhnání", protože to naznačuje bezpráví. Proto používáme termínů "odsun" nebo "vysídlení", neboť k tomuto došlo organizovaně v roce 1946 na základě usnesení Postupimské konference z léta 1945. Jen menší část Němců byly nucena opustit naše území už během "divokého odsunu" v létě 1945.

Od té doby uplynulo 70 let a většina od nás vysídlených Němců už nežije. Je to patrné i na každoročně v Německu pořádaných "Sudetoněmeckých dnech". Počet účastníků na nich postupně klesá a zmírňuje se i rétorika vystoupení.

+1/0
18.1.2017 12:49

J50i58ř26í 28K93i81n95d10l 2548677943877

Postupimská konference, už reagovala na probíhající odsun a snažila se dát tomu právní rámec.

+2/−1
18.1.2017 14:05

V71l22a68s96t48i41m12i96l 98K52r51a41u62s 3453104884633

Postupimská konference rozhodovala především o poválečném uspořádání Německa, především o jeho nových hranicích na Odře a Nise. Otázka vysídlení německého obyvatelstva ze střední a východní Evropy byla až druhořadá. Československo tehdy mimo jiné usilovalo i o vysídlení maďarského obyvatelstva do Maďarska. Sověti to ale odmítli, protože v okupovaném Maďarsku už měli beztak dost problémů a navíc tito lidé byli ve sféře jejich vlivu jak na Slovensku tak i v Maďarsku.

+3/0
18.1.2017 14:33

M16i19l48a73n 46B23í28l49e29k 5404199511

No každopádně čs. vláda nerespektovala rozhodnutí Postupimi o dočasném okamžitém zastavení vyhošťování až do zasedání Kontrolní rady (konec roku 45) a rozhodla se pokračovat dál v transferech.

0/0
18.1.2017 19:05

V92l98a69s62t90i44m52i51l 79K82r97a56u16s 3943964164833

Podle mých informací bylo živelné vyhošťování v létě 1945 po Postupimi přerušeno. Organizované vysídlování začalo ve spolupráci s okupačními správami v Německu až v roce 1946.

0/0
18.1.2017 21:41

M65i58l81a17n 45B48í58l56e24k 5344989491

Živelné vyhošťování se v r. 45 týkalo jen malé části vysídlených Němců. Většinu sudetských Němců na pokyn čs. politického vedení vysídlovala čs. armáda od počátku června 45 do poloviny srpna 45, kdy transfery zastavili Sověti. Poté do konce roku docházelo k menším přesunům na přechodech, kde byli představitelé Rudé armády ochotni sudetské Němce převzít.

0/0
19.1.2017 7:47

M56a28r11i91á54n 15B52é81r78e70š 1102562476824

Menší část: Do konce září či začátku října 1945 bylo z českých zemí odsunuto (bez pohybu obyvatelstva z oblasti kontrolované Američany) něco přes 750 000 Němců (do sovětské okupační zóny v Německu asi 80 procent). Nejnižší hranice by mohla činit 700 000 vysídlených, přičemž horní se může pohybovat kolem 820 000 německých obyvatel.

+2/0
18.1.2017 14:12

V32l20a91s66t51i25m21i65l 63K80r37a44u56s 3593204154753

Do konce roku 1946 bylo od nás vysídleno celkem asi 2,8 milionu německých obyvatel. V roce 1945 to byla tedy jen menší část.

0/0
18.1.2017 14:26

M20i52l11a32n 63B95í64l61e88k 5534349141

Jenže když si vezmete, že hlavní část vysídlování r. 45 připadla jen na tři měsíce (od masivního nasazení čs. armády k vyhošťování počátkem června, po stopnutí velkých transferů od Sovětů po polovině srpna), pak ta razance je opravdu velmi výrazná.

0/0
18.1.2017 19:12

V93l58a34s68t62i25m47i64l 57K81r83a38u90s 3633304644193

Nesmíme zapomínat i na to, že v prvních poválečných měsících od nás mnozí Němci utíkali sami. Byli to jednak ti, co sem přišli během okupace z Německa a pak ti, co se zde obávali možného postihu - ať už oprávněně nebo ne.

0/0
18.1.2017 21:46

M57i92l70a72n 93B88í13l45e59k 5674239361

Ti, kteří se obávali postihu, často brali roha ještě před skončením války. Ale jinak máte pravdu, takové osoby byly odsunovány i z Američany osvobozeného území, ovšem Američané nenechali čs. státu volnou ruku, takže nejsou známy případy, kdy by sudetští Němci byli vysídlováni proti své vůli, jak tomu bylo na Sověty osvobozených místech, kde měl čs. stát libovůli k vyhánění místních sudetských Němců.

0/0
19.1.2017 7:57

J14i62ř70í 86K60i69n31d12l 2748937443717

Znám hodně starých Němců, kteří jezdí do sudet podívat se na místa, kde žili, bydleli. Hodně Čechů je přijímá a pozve je do jejich původního domu a žijí s nimi v přátelství, dopisují si. Viz moje dcera, který bydlí v domě po sudetském Němci, je v pořadí třetí majitel uvedeného domu. Vzájemně se navštěvují, jiní Němci ze sudet se obrací na jejího manžela, aby jim něco ve městě vyfotil, třeba jejich dům, kostel a podobně. On to rád udělá a oni jsou za to vděčni. Třeba moje manželka dělala po revolucí vedoucí obchodu. Obchod byl dole v přízemí a jinak dům byl prázdný. Přišel za ní Němec, který ji řekl, že v domě bydlel, jeho tatínek tam byl zubařem. Klíče od domu neměla a tak jej pustila na dvůr. On si to prohlížel a brečel jako malý kluk Bylo mu hodně přes osmdesát. Manželce děkoval, jako by udělala bůh ví co.

+3/0
18.1.2017 14:34
Foto

K50a28r37e68l 72C41a10c75h 8989524415604

Také bydlím v domě, který si nechali v r.1929 postavit sudetští Němci. Když jsem dělal rekonstrukci s přístavbou, našel jsem v krovu na půdě schovaný odznak NSDAP i s průkazkou syna majitele domu a průkazky SDP s vylepenými známkami celé rodiny. Už to nemám, daroval jsem to jednomu sběrateli těchto relikvií. Na půdě byla také žerď s cínovou koncovkou s hákovým křížem, prapor který vyvěšovali na držák v čele domu již chyběl. Nechal jsem si jenom kriegschronik majitele z první světové války, protože je to hezký grafický list. Inu byli to vzorní sudeťáci. Všichni organizovaní v partaji a průkazů si vážili, když je schovali na půdu, kdyby se ještě někdy hodily.

+1/0
19.1.2017 1:40

M62i40l98a68n 30B33í13l56e34k 5374539291

"Česká oficiální místa odmítají termín "vyhnání", protože to naznačuje bezpráví."

Ano. Proto bychom si měli konečně přiznat, že divoký odsun v roce 45 v drtivé většině protiprávně organizovala čs. vláda/prezident a prováděla armáda...

+2/0
18.1.2017 18:53
Foto

K23a50r40e93l 97C61a43c63h 8579984325754

Je jedno zda se to nazve tak či tak. V situaci po skončené válce a zkušenosti, jaký vliv měla německá pátá kolona v Sudetech na osud Československa, toto politické rozhodnutí docela chápu. Samotný odsun zločinem nebyl, avšak při jeho provádění zcela jistě ke zločinným excesům docházelo. Z politického hlediska je možno říci, že národnostně homogenní stát je stabilnější, než stát mnohonárodnostní. S koncem diktatury mají mnohonárodnostní státní útvary tendenci se rozpadat. Příkladem může být rozpad Jugoslávie, SSSR, ale i Československa (a to slovenština je češtině bližší, než některé německé dialekty ke spisovné němčině) . Možná, že nám ten odsun Němců po válce ušetřil možné problémy po r. 1989 - kdo ví.

+4/−2
18.1.2017 12:48

J61i44ř71í 28K67i47n37d60l 2318197343297

K žádné exesi nešlo a sám k Beneš k násilí na Němcích vyzýval. Na vraždách žen, dětí a straců se podílela i naše armáda. Jenom v Prostěrově zavraždila víc Němců než kolik jich bylo zavražděno v Lidicích.

+3/−1
18.1.2017 14:08
Foto

K70a62r80e51l 89C86a47c23h 8749174555324

Dr. Beneše sice příliš vysoko, jako presidenta nehodnotím, ale toto bych si o něm nedovolil tvrdit. Excesy byly dílem jedinců, kteří v nastalé situaci nechali propuknout svým nízkým pudům. Takoví se najdou vždy a v každé společnosti a v krajních situacích, kdy mají pocit nadvlády a beztrestnosti, se tato jejich charakterová vada projeví.

0/0
18.1.2017 20:09

M11i16l76a47n 19B76í13l63e18k 5324169851

Beneš odsouhlasil divoký odsun (tedy nasazení armády k protiprávnímu vysídlování) a sám ho podporoval; excesy sice byly dílem jedinců, ale hromady mrtvých bohužel padají i na Benešovu/čs. vládní odpovědnost - sami Sověti protestovali proti šíleným čs. podmínkám odsunu, nakonec ho sami zastavili v srpnu 45).

+2/0
18.1.2017 20:42
Foto

K61a84r88e85l 10C91a97c13h 8269204325454

Kdo jiný, než armáda měl zajistit provedení odsunu. Nerozumím termínu protiprávní vysídlování - pokud vím, byl odsun prováděn na základě dohod vítězných mocností. V armádě se však také vyskytují mnou dříve označení jedinci s vadou charakteru, kteří dokáží uplatňovat moc šikanou, nebo dokonce terorem. Je vždy na velícím důstojníkovi, zda dokáže ve své jednotce takové jednání rázně zarazit. Tragédií by bylo, kdyby tuto vadu charakteru měl sám velící důstojník. Beneš rozhodně nevydal rozkaz k vraždění. To, že excesy nebyly zřejmě ve většině případů vyšetřeny a potrestány, padá na vrub nestabilní poválečné situaci s brzkým pádem demokratického režimu. Když vezmu v úvahu, jak dlouho se vlečou vyšetřování a soudy dnes, kdy jsou proti tehdejší situaci klidné poměry, tak se tomu ani nedivím. Nastupující komunistický režim pak neměl zájem v tomto něco dělat, protože ti lidé, co to tehdy dělali, byli nejhalasnější podporovatelé nového režimu (nikoli z přesvědčení, ale z konjunkturálních důvodů).

0/0
19.1.2017 0:08

M79i91l72a69n 60B18í11l54e88k 5494279611

Protiprávní vysídlování probíhalo po celý rok 1945. Výsledky Postupimi byly zveřejněny někdy 2. srpna, kdy již byl čs. státem organizovaný odsun (od začátku června) v plném proudu. Ovšem v deklaraci se jasně uvádí, že jakékoli vyhošťování má být okamžitě přerušeno až do zasedání Kontrolní rady (koncem roku 45), což se čs. vláda rozhodla neuposlechnout.

A ohledně role armády - u nás se totiž traduje, že divoký odsun z roku 45 mají na svědomí RG, partyzáni, paramilitaristické oddíly - zkrátka že stát s ním nemá nic společného...

A k politikům. Krvelačné projevy jsou dost známé, vláda např. zakázala rozhlasový projev k uklidnění situace...

0/0
19.1.2017 8:07

V69l88a51s53t16i69m21i47l 55K94r89a15u97s 3603234824183

Také se domnívám, že odsun Němců po 2. světové válce nám ušetřil možné problémy po roce 1989.

+1/−1
18.1.2017 14:35

P51e15t89r 82B41r66o26d14s42k12ý 5106313615969

.... nojo, tlustá čára by byla fajn, ale tech pamětníků je stále dost,- navíc osobně či formou beletrie (film, divadlo atd.) přejímáme životní zkušenosti a zážitky našich předků,- ...... bohužel, v mém případě děd i bába na toto období vzpomínali s nelibostí a s nenávistí ke všemu "německému" se nijak netajili. Pokud mám na výběr, pak volím "odsun" !

0/0
18.1.2017 12:35

J21i67ř36í 26J20i49r54o96u55d98e84k 8896849124664

,,Odsun nebo vyhnání?"

Obé toliko ,,terminus technikus" dle toho, jak kdo chce výsledek a hlavně i důsledky(!) II.WW prezentovat, potažmo i v čím zájmu. Posuzovat onu dobu prizmatem současnosti je nejen zavádějící, ale často i zneužívané. Jinak s obsahem článku v zásadě souhlas. Není bez zajímavosti, že tvrdí kritici ,,opomíjejí" v podstatě totéž ve vztahu k Polsku. Přičemž dodnes hranice O/N si poláci dokázali PRÁVNĚ NA MEZINÁR.ÚROVNI (!) na rozdíl od nás,,ošéfovat" coby podmínku k souhlasu znovusjednocení Německa!

+3/0
18.1.2017 11:41

I71v10o 94M28u45s46i43l 2367776376315

Občas se dočtu o variantě ,proč došlo k odsunu Němců s rychlým souhlasem USA,Anglie a Francie.

Stalin v SSSR měl zkušenosti s přemisťováním celých národů ( Tataři,Němci ).

Po II.sv.válce měl v Stalin SSSR cca 1 mil. zajatých německých vojáků , ale obnova hospodářství byla po úbytku populace obtížná.

Zajatců za roky 1943- 45 v důsledku nemocí ,pracovního nasazení a špatného zacházení ubývalo . . .

Spojenci měli obavu , že Stalin si bude chtít vypomoci na obnovu SSSR Němci,

kteří zůstali na území Polska,ČSR a Maďarska.

Urychleně využili požadavku Beneše a v Postupimi odsouhlasili transfer zbylých Němců z ČSR a Polska na německé území.

Tím zabránili humanitární katastrofě a vlastně si pomohli tímto něm.obyvatelstvem

z ČSR a Polska k obnově poválečného Německa.

Z 1 mil. německých zajatců se za 10 let, kdy byly v r. 1955 propuštěni ,vrátilo jen cca 100 tis. osob . . .

+5/0
18.1.2017 10:38

P34e48t73r 67D20r26a92p97a77l 3475708443125

o odsunu jednal Beneš s Churchilem hned v době, kdy byla Británie zatažena do války( Beneš nepochyboval o tom, že bude Německo poraženo). Sám Beneš chtěl prosadit odsun jen toho obyvatelstva, které se konkrétně podílelo na německé moci v protektorátu. Když toto ale konzultoval s domácím odbojem, tak mu bylo důrazně řečeno, že pokud se nebude jednat o odsun plošný, tak se z Anglie nemusí ani vracet

+1/0
18.1.2017 10:54

J42i63ř53í 59K90i97n51d81l 2248467693127

Beneš o jednal o odsunu, ale V. Británie nevyslovila ani souhlasné a ani nesouhlasné stanovisko a vyzvala Beneše k tomu, aby počkal, až skončí válka. Pokud se týká Beneše, tak ten každý rok v rozhlase předpovídal konec války a nikdy se mu to nesplnilo a naši diplomaté jej žádali, aby tyto prognozy neříkal, že zbytečně v Čechách vzbuzuje naděje. On si stále vedl svou. Jinak ke konci války vyzýval obyvatele Čech k vyklilidování Němců ze Sudet. Byl jimi poslední a vinil je z Mnichova. Svoji odpovědnost za Mnichov, tak převedl na někoho jiného.

+1/0
18.1.2017 14:18

L15u12d26ě59k 76K40r58a87t87o24c15h33v86í87l 9675954861334

Blbne vám nejen kalendář, ale i kalkulačka. Počet německých zajatců v SSSR (HW, LW, SS a ostatní složky německé branné moci) byl okolo 4,5 milionu. Do Německa se jich zpět vrátilo okolo 2,35 mil.

0/0
18.1.2017 11:56

I29v10o 64M91u84s81i92l 2837446796855

Dobře, děkuji za upozornění o počtu zajatců , ale ten rozdíl u Vás , kteří

byli zajati (4,5 mil) a vrátili se (2,35 mil) ze zajetí z původního počtu, je úmrtnost německých zajatců 2,15 mil.

Takže Stalin je tam nijak nešetřil a návrat byl zpět až v r.1955.

0/0
18.1.2017 12:16

L49u19d12ě13k 64K15r23a75t47o10c16h22v55í24l 9285574301714

V této době měl problémy s přežitím (nedostatek potravin a oblečení, zlikvidovaná infrastruktura apod.) v SSSR i jeho občan, takže zrovna všechno bych na Stalina neházel. Na druhé straně z 5,75 mil. sov. zajatců v Německu se vrátilo domů jen 2,45 mil., čili poměr ještě horší.

+2/0
18.1.2017 12:38

J13a39n 54B94u90r26i69a46n 2223279444660

To je sice pravda, ale možná zapomínáte na to, jak se SSSR dívalo na své válečné zajatce u Němců. Stalin měl snad i prohlásit, že SSSR žádné válečné zajatce nemá, pouze zrádce!

+2/0
18.1.2017 13:29

L92u95d77ě12k 48K14r13a30t32o81c54h29v48í33l 9235874191774

A zajatci, když to slyšeli, tak z toho v německém zajetí zemřeli? Nebo jak jste to myslel?

Jinak oblast válečných zajatců z řad DRRA řeší Vyhláška o trestných činech vojáků z roku 1927, rozkaz č. 270/16.8.1941 a rozkaz č. 227/28.7.1942.

0/0
18.1.2017 13:34

J66a33r71a 21R41a49n40k 1531286859431

Malo ctete, spousta tech, kteri se podle Stalina nechali zajmout, skoncili na Sibiri.

0/0
19.1.2017 1:42

L28u91d95ě41k 80K16r19a43t52o74c23h54v10í49l 9305844351564

Vy zase málo myslíte. Bavíme se o úmrtnosti sov. zajatců v Německu.

+1/0
19.1.2017 8:35

J66i12ř81í 37Ř44e59z20n93í80k 4632372713945

V r. 1947 byla publikována v souvislosti s konferencí ministrů zahraničí v Moskvě oficiální čísla, kolik je v SSSR německých zajatců.

Téměř milion německých zajatců v SSSR. GeneralMarshall naléhal na jednotnou demokratisaci Německa. Osvobozený našinec 16. 3, s.1 (č.64)

Bevin oznámil, že Británie má nynípřes 435.000 válečných zajatců, Francie má 631.000 zajatců, Spojené státy150.000 zajatců v Německu, 1400 v Itálii a 1000 ve Francii. TASSoznámila, že v SSSR je 890 000 německých válečných zajatců. Odskončení války propustil SSSR 6 mil. německých válečných zajatců, kteří sevrátili do Německa.

Mně by fakt zajímalo, kde se ty pověsti berou.

0/0
18.1.2017 14:54

S84l27a85v13o88m57í87r 67B26e13n53e65š 6122537770714

Pane Buriane, to nemá souvislost s tím, že až dosud byla řeč o tom, jak se jednotlivé strany chovaly k válečným zajatcům protistrany.

To je na jiné téma, a sice na to téma, jak se Stalin díval na své spoluobčany, které postihla smůla zajetí.

0/0
18.1.2017 15:01

V71l20a64s14t96i60m82i60l 90D56o45r30o86t34í55k 3156806797379

A tím chcete říct, že z hlediska lidskosti při posuzování věcí zajatci v Německu jsou něco jiného než zajatci v SSSR?

0/0
18.1.2017 18:43

J37a23r45a 41R36a47n87k 1501976379701

Deutsche Zwangsarbeieter nach 1945 - wiki

"Im Jahr 1947 waren rund 4 Millionen Deutsche europaweit als Zwangsarbeiter eingesetzt.[3] Schätzungen gehen von 600.000 bis 1.000.000 toten deutschen Kriegsgefangenen während des Krieges und danach aus. Das für die Suche nach Vermissten zuständige Deutsche Rote Kreuz verzeichnet 1,3 Millionen deutsche Kriegsgefangene, deren Schicksal niemals geklärt werden konnte; sie gelten bis heute offiziell als vermisst.[4]"

0/0
19.1.2017 1:40

I42v16o 41M31u19s53i72l 2667966346435

Danke , perfekte Informations

0/0
21.1.2017 12:57



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.