Stěhování za prací

Proč nejsem ochotný odstěhovat se za prací jako je to normální třeba v USA? Respektive proč se za prací nestěhuji?

Tak jsem nedávno poslouchal nějakého, na rozdíl ode mě moudrého a studovaného, pána. Tuším, že prezidenta Svazu průmyslu nebo něčeho takového – nejsem si jist, tak ho nechci jmenovat. Aby se třeba neurazil, nebo tak něco.

Moudře hovořil o tom, jak je potřeba přivézt více Ukrajinců a jiných dělníků. Že je to nutné z několika důvodů. Jednak nemáme dost pracovitých lidí se správným vzděláním – kvalifikované dělníky jako jsou svářeči, obráběči, soustružníci atd. To mě potěšilo, protože si to myslím také, že cesta dnešního školství – každý musí mít maturitu a VŠ – je cesta do pekla. Že nekecám, si můžete na blogu najít sami. Ale to druhé mě docela naštvalo. Češi totiž nejsou ochotni se za prací stěhovat. A přitom jim zaměstnavatelé nabízejí krásné platy. Až čtyřicet tisíc pravil. A Češi nic. Neváží si toho, tak šup sem s Ukrajincem.

Já si tedy osobně myslím, že je to trošku jinak. Tak jsem si ověřil realitu. Představil jsem si, že jsem svářeč. Zasedl jsem k internetu a jal se hledat. A opravdu, sypalo se na mě spousty nabídek. Tu za dvacet, onde dokonce za třicet pět tisíc. Vybral jsem si tu nej. Koukl jsem, zda jsem rychlejší než Ukrajinec. Jsem. Tak jsem zajásal a jal se zkoumat možnosti bydlení. A ejhle. Nastal problém. Ona firma nenabízí byt. Maximálně postel na ubytovně. Samotnému by mi to až tak nevadilo, ale co manželka, dcera a psi? No nic, zkusím si něco najít. Koukám do pronájmu a byty jsou. U mnou vybrané firmy tři – za patnáct až devatenáct tisíc. A další věc, kde vezmu na kauce? Na stěhování? No dobře, nechám vybavení tady a koupím nové. No jo, ale co moje hypotéka na byt, který jsem musel koupit, protože mi nic jiného nezbylo?

Hm. Svůj byt pronajmu, protože vyplacení hypotéky bych nezvládl. Doufám, že bude nájemník v pohodě, protože se hodlám odebrat na druhou stranu republiky. Byt tam si pronajmu a vybavím. Postupně. Manželka si také něco najde. Snad. Jen doufám, že nenastane nějaká ta krize, protože stěhování za prací mě finančně vysálo až na dno. A vzhledem ke zkušební době bych šel mezi prvníma. Takže bych neměl na nájem. Ale mohl bych se přestěhovat někam za prací. Ale kde na to vezmu?

Víte co, kašlu na to. Zůstanu doma, budu chodit do práce, kterou mám. Sice za míň, ale za ty nervy mi to nestojí. A příště, až uslyším někoho, jak mi vysvětluje, že se nechci mít lépe, protože se nestěhuju za prací, přepnu televizi.

Autor: Miroslav Palfi | pátek 10.2.2017 17:52 | karma článku: 33,51 | přečteno: 980x
  • Další články autora

Miroslav Palfi

V Jáchymově o turisty nestojí?

2.8.2020 v 22:31 | Karma: 25,52

Miroslav Palfi

Klínovec? A co s ním?

19.7.2019 v 1:57 | Karma: 19,65

Miroslav Palfi

Proč?

1.2.2019 v 20:10 | Karma: 23,54

Miroslav Palfi

Jak vidím oslavy 28. října

26.10.2018 v 12:58 | Karma: 14,19

Miroslav Palfi

Atentát nebo likvidace?

27.5.2017 v 11:17 | Karma: 32,73

Miroslav Palfi

Zákazy , které nefungují

16.2.2017 v 13:00 | Karma: 18,34

Miroslav Palfi

Kam kráčíš, školo?

9.2.2017 v 17:42 | Karma: 38,08

Miroslav Palfi

O 17. listopadu

6.2.2017 v 13:06 | Karma: 18,93

Miroslav Palfi

Chemtrails - konspirace pro tisíce

22.1.2017 v 21:00 | Karma: 22,66

Miroslav Palfi

Mám sen.

20.1.2017 v 11:00 | Karma: 19,43

Miroslav Palfi

Doba temna?

18.1.2017 v 20:30 | Karma: 23,07

Miroslav Palfi

Odsun nebo vyhnání?

18.1.2017 v 9:29 | Karma: 27,49

Miroslav Palfi

Doba husitská

17.1.2017 v 21:56 | Karma: 26,69

Miroslav Palfi

Jsme národ Švejků?

17.1.2017 v 20:00 | Karma: 14,31
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 823x
Strážník Městské policie, autor stránek palfi.cz. Otec krásné dcery, manžel krásné ženy. Zde jsou mé názory. Můžou být špatné a můžou se změnit. Změnit diskuzí a argumenty, ne proto, že se někomu nelíbí.

 

Seznam rubrik